onsdag 8. desember 2010

Reisen til Peru og hvordan det hele begynte...

Mitt første besøk til Peru var i januar 2006. Allerede da hjulene på flyet traff bakken kunne jeg føle magien dette landet byr på! Peru er ekte! Man ser fattigdom, sorg, glede, smilende fjes. Her kan man ikke skjule seg bak masker.
Mitt andre besøk til Peru var i april 2007. Når du først har vært der en gang er det noe som trekker deg tilbake!

Jeg bestemte meg for å gi noe tilbake til disse fantastisk menneskene, dette landet som får meg til å føle meg så levende og virkelig!
Jeg kontaktet min gode venninne i Lima og spurte om hun ville hjelpe meg. Vi begynte i det små, hun sendte meg håndstrikkede alpakka ull labber som venner og kjente kjøpte, pengene vi hadde til overs gikk til å hjelpe forskjellige institusjoner. Vi kjøper labbene fra kvinner som trenger en hjelpende hånd i hverdagen til å få hjulene til å gå rundt. En del av pengene har gått til å dele ut mat-pakker, bestående av ris, korn, pasta. Vi har hjulpet et gamlehjem, og et senter for kreftsyke.

Det mest fantastiske er at vi ser nå at flere og flere mennesker ønsker å bidra, ikke bare i Norge men også i Peru. Lokalmiljøet rundt min venninne i Lima har også begynt å bidra på den måten de har anledning til å bidra. 
Vår drøm er at en dag kan vi kanskje få laget våre egne hjem og større prosjekter.
Et langsiktig mål, men ikke umulig!

Vær den forandringen du ønsker å se i verden! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar